5 trucuri pentru dezvoltarea memoriei la copii
Este simplu: pentru ca un copil să învețe ceva, are nevoie de o memorie bună. Cu ajutorul trucurilor simple poți dezvolta memoria celui mic, însă totul cu multă răbdare și înțelegere.
Bine v-am găsit la un nou articol. De data aceasta discutăm despre dezvoltarea memoriei la copii și care sunt cele mai bune soluții pentru a face acest lucru în deplină siguranță.
În societatea modernă, părinții acordă o mare atenție dezvoltării copiilor. Ei sunt responsabili în special de dezvoltarea preșcolarilor. Este foarte important ca bebelușul să fie pregătit să perceapă informații noi și, în consecință, să ajungă la școală. De regulă, părinții fac o greșeală: încearcă să-l învețe imediat pe copil să scrie și să numere. Acest comportament este eronat, psihologii consideră că aceste aptitudini au o importanță secundară. În primul rând, este necesară dezvoltarea proceselor mentale: atenție, imaginație, percepție și memorie. Desigur, dezvoltarea fiecărui proces mental este indisolubil legată de altele. Astăzi vom vorbi despre ce modalități de dezvoltare a memoriei există și ce jocuri ajută la dezvoltarea memoriei la un copil.
5 trucuri pentru dezvoltarea memoriei
1. Asociați obiectele cu altele. Memoria noastră este astfel aranjată încât informațiile sunt întotdeauna stratificate una peste alta. Se pare că, pentru a vă aminti ceva, trebuie să îl conectați cu cunoștințele pe care le aveți deja. De exemplu, când eu și fiica mea am predat forme geometrice, i-am spus că un cerc arată ca soarele, un triunghi arată ca o casă, un pătrat arată ca un cub.
2. A face sens . Pentru a reține mai repede informațiile, acestea trebuie rostite, înțelese și înțelese. Abia după aceea se va depune în cap. Un exemplu binecunoscut este că un elev înghesuie un subiect fără să înțeleagă sensul și cu orice întrebare suplimentară va eșua, deoarece a învățat, dar nu a înțeles ce se discută. Informațiile, evident, nu vor fi amânate mult timp. Prin urmare, trebuie să puneți întotdeauna întrebări suplimentare, astfel încât să fie clar dacă copilul a învățat materialul. Deci, de exemplu, la școală, când verifică tehnica de citire, profesorul îi cere copilului să povestească din nou ceea ce a citit din fragment, ce se discută, cine sunt personajele principale etc.
3. Gruparea . Cel mai bine este să dezasamblați materialul după subiect, astfel încât să fie mai ușor de reținut. Să presupunem că, când studiez animalele, le-am spus copiilor că sunt animale domestice și sunt sălbatice. Deja separat am analizat aceste două grupuri, apoi am analizat separat erbivorele și prădătorii. Când există o anumită structură sau, cu alte cuvinte, un schelet, este mult mai ușor să memorezi materialul.
4. Repetarea . Orice informație, dacă se repetă des, va rămâne în capul nostru mai mult timp și va trece în memoria de lungă durată.
5. Vizibilitate . Informația este mai bine amintită dacă este reprezentată în diferite figuri, tabele, motiv pentru care cărțile pentru copii sunt atât de strălucitoare. Cu cât copilul este mai mic, cu atât cărțile ar trebui să fie mai strălucitoare și cu atât materialul este mai mare.
Astfel, dacă utilizați aceste tehnici pentru formarea și dezvoltarea memoriei, atunci acesta va fi un bun ajutor în pregătirea copilului pentru școală. Noi, părinții, pur și simplu trebuie să știm acest lucru pentru a ne ajuta copiii să învețe să absoarbă materialul.
Jocurile noastre preferate de memorie
1. Ce a fost și ce a devenit . Copilului i se arată 2 poze, prima are mai multe obiecte decât a doua. Inițial, îi arătăm copilului prima poză, vă rugăm să vă amintiți obiectele. Apoi arătăm o imagine cu mai puține articole, iar copilul trebuie să înțeleagă sau să-și amintească ce element lipsește.
2. Jocuri de construcție si puzzle-uri . Toți copiii iubesc jocurile, mai ales cele de construcție. Se găsesc de exemplu la jumbo diverse jocuri pentru aceste activități. Nu ui lua copilului ceva greu de la început, întâi trebuie să invețe să le facă pe cele simple și treptat să ajunga la nivele mai grele.
3. Amintiți-vă ce era în imagine și spuneți . Copilului i se arată o imagine pentru o scurtă perioadă de timp, în care au loc multe acțiuni diferite și trebuie să spună din memorie ce se întâmplă în imagine.